Description et responsabilités générales du poste

Résumé du poste

Ville Saint-Laurent, QC

Swissport Canada est actuellement à la recherche d'un spécialiste des avantages sociaux pour son siège social à Montréal. Le candidat retenu traitera la paie et l'administration connexe pour toutes les succursales de Swissport au Canada, fournira des renseignements et des conseils sur la législation connexe et traitera diverses demandes et réclamations d'assurance. Le poste relève du directeur, Paie et avantages sociaux.

Responsabilités :

·        Administration des avantages sociaux

·        Administrer le régime d'assurance collective, y compris les inscriptions et les résiliations.

·        Administrer les plans de retraite, y compris les inscriptions et les résiliations.

·        Coordonner avec les différents partenaires externes pour assurer la conformité et l'exactitude.

·        Coordonner certaines activités de bien-être, notamment le processus d'évaluation annuelle des risques pour la santé.

·        Soutenir le personnel et les gestionnaires pour les questions relatives aux avantages sociaux et les questions générales liées à l'assurance collective et à la retraite.

·        Administrer les employés inactifs, être leur principal contact pour les questions et le soutien.

·        Gérer les programmes de reconnaissance des employés pour les nouvelles inscriptions et les cessations d'emploi, et répondre aux questions relatives à ces programmes.

============================================================================================

Job Summary

Ville Saint-Laurent, QC

Swissport Canada is currently seeking a Benefits Specialist for our head office in Montreal. The successful candidate will process payroll and related administration for all Swissport branches across Canada; provide information and guidance on related legislation, and process various insurance applications and claims. The position reports to the Manager, Payroll & Benefits.

Responsibilities:

Benefit Administration

·        Administer group insurance plan including enrollments and terminations.

·        Administer retirement plans including enrollments and terminations.

·        Coordinate with the various external partner to ensure compliance and accuracy.

·        Coordinate some wellness activities to include annual health risk assessment process

·        Support staff & Managers with benefits-related issues, general questions related to group insurance & retirement.

·        Administer inactive employees, be their primary contact for questions and support.

·        Manage Employee Recognition Programs for new enrollments and terminations, and answer inquiries relate to these programs

 Equal Employment Opportunity Statement

Swissport as an equal opportunity employer bases its hiring decisions on the business need and the best-qualified candidates available and does not discriminate in its employment decisions on the basis of any protected category. Candidates who are offered employment may be subject to a criminal record and other background checks as permitted or required by company policy or applicable law.

 About us

Swissport International Ltd. is the leading Ground Services Provider to the aviation industry. Swissport is employing over 45,000 dedicated professionals, serving over 700 client companies at 269 stations in 49 countries on five continents. Swissport delivers unparalleled value in the areas of Ground Handling, Cargo Services, Executive Aviation, Travel Services, Fueling and Aircraft Maintenance. We strive to operate with the core values of People, Professionalism, and Partnership in all that we undertake. Our mission is simple – “To provide the aviation industry with consistent and tailor-made solutions around the globe, for a better customer experience”.

 

Qualifications requises et exigences

Qualifications et compétences

·        Bilingue (anglais et français)

·        1+ ans d'expérience dans le domaine des avantages sociaux.

·        Expérience avec HCM-Dayforce (un atout)

·        Grande aptitude pour les chiffres et forte attention aux détails

·        Capacité à travailler avec des informations confidentielles et sensibles de manière professionnelle.

·        Capacité à interagir avec des personnes de différents niveaux au sein d'une entreprise et à fournir un excellent service à la clientèle.

Ce que nous offrons :

·        Un régime d'assurance-maladie, de soins dentaires et de soins de la vue pour les employés à temps plein.

·        Équilibre de l'employeur en matière de REER

·        3 semaines de vacances payées, 4 % de la paie de vacances est incluse dans votre paie mensuelle.

·        Formation complète et rémunérée.

·        Le stationnement gratuit

·        Possibilité d'avancement - nous encourageons le développement de carrière à l'interne.

·        Révision annuelle du salaire

·        Possibilité d'une prime de 10 %.

============================================================================================

Qualifications and Competencies

·        Bilingual (English and French)

·        1+ years of benefit experience.

·        Experience with HCM-Dayforce (an asset)

·        High aptitude for numbers and strong attention to detail

·        Ability to work with confidential and sensitive information in a professional manner

·        Ability to interact with individuals from diverse levels within a corporation and to provide excellent customer service

What We Offer:

·        Extended health, dental and vision package for full-time employees.

·        RRSP employer matching

·        3 weeks paid vacation, 4% of vacation pay is included in your monthly payroll.

·        Comprehensive paid training.

·        Parking is provided

·        Possibility of advancement – we encourage internal career development

·        Annual salary review

·        potential of 10% bonus

Compétences et habiletés

  • Formation : Secondaires - Professionnelles
  • Expérience : 1 an ou plus
  • Profil : Administration
  • Date limite de dépôt de candidature : 07 septembre 2022