Aérospatiale thyssenkrupp

Aérospatiale thyssenkrupp

We are thyssenkrupp Aerospace, a thyssenkrupp Materials Services company and partner for the world’s leading aerospace companies and their supply chains. We reduce the complexity of our customers' supply chain management by:

Understanding our clients – this is the basis of our success

Warehousing – the stock of aerospace materials we keep for our clients is the largest available in the industry

Processing – we deliver material that fits in perfectly with our clients' manufacturing and can be processed immediately

Worldwide – our global presence with more than 40 service centers in 20 countries is a key advantage in cooperating with us

Just-in-time – focusing on our customers' material and information flow, we optimize supply delivery to the point of use

With our wide market know-how, as well, as our detailed knowledge of our customers' individual business needs we offer more than aerospace materials. We provide tailor made solutions.

It's not only what we do. It's how we do it that makes us special.

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Description et responsabilités générales du poste

FRANÇAIS (English below):
Un Agent du service à la clientèle est une figure clé dans la gestion des relations avec les clients. Il est responsable du suivi des commandes, de la diffusion de l’information aux différents départements de l’organisation et du traitement des plaintes. En tant qu’interlocuteur permanent, il vise une prestation de services optimale et une satisfaction élevée de la clientèle.

TÂCHES

  • Recevoir les besoins de matières premières en aérospatiale des clients, envoyer les soumissions de prix ainsi que la disponibilité du produit, en cas de rupture de stock proposer des alternatives;
  • Traiter les commandes de clients locaux ainsi qu’internationaux;
  • Recevoir les prévisions des clients et les envoyer à l'équipe d'Analyse, l’information analysée sera envoyé et discuté avec les clients;
  • Saisir les données dans le système SAP: les soumissions et les commandes du client ainsi que les notes de crédit ou débit;
  • Demander l'activation de numéro de pièce lorsque nécessaire;
  • Faire différentes analyses/ rapports lorsque requis dans SAP et Excel;
  • Communication quotidienne par courrier électronique ou par téléphone avec les clients;
  • Travailler en étroite collaboration avec les départements internes (Qualité, Achats, Finance, Opération, etc.) pour résoudre les divers problèmes liés aux besoins du client;
  • S’assurer de la satisfaction du client en ayant un temps de réponse entre les 24 à 48 heures, s’assurer de la conformité de la matière première et respecter les délais de livraison;(Rencontrer les indicateurs de performance de l'entreprise).

FORMATION

Formation Collégiale en administration ou toute autre expérience pertinente;

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ENGLISH:

A Customer Service Agent is a key figure in managing customer relationships. He is responsible for tracking orders, distributing information to different departments of the organization and handling complaints. As a permanent interlocutor, he strives for optimal service delivery and high customer satisfaction.

TASKS

  • Receive aerospace raw material requirements from customers and provide back pricing and availability, offer alternative materials when out of stock;
  • Process local and international sales orders;
  • Receive forecast from customers, send to Analytics Team, discuss and provide analysis feedback to the customer;
  • Data entry: quotations, sales orders, credit and debit memos in SAP system;
  • Request part activation as needed;
  • Doing different analysis/reports when required in SAP and Excel;
  • Daily communication by email or phone with customers;
  • Work closely with internal departments (Quality, Purchasing, Finance, Operation, etc.) to resolve customer related issues;
  • Ensure customer satisfaction including response time within 24 to 48 hours, material conformity and on time delivery (meet company’s KPIs).

TRAINING

College training in administration or any other relevant experiences;

 

 

Qualifications requises et exigences

FRANÇAIS (English below):

Compétences non techniques

  • Dynamique et un grand sens du service à la clientèle;
  • Capacité à travailler avec une équipe internationale;
  • Compétences efficaces en communication verbale et écrite;
  • Grand sens de l'organisation et capacité à bien travailler sous pression;
  • Capacité à travailler dans des délais serrés;
  • Détaillé, précis et axé sur les résultats avec pensée analytique, planification et priorisation;
  • Solides compétences en identification et résolution de problèmes;
  • Une éthique de travail exceptionnelle et une attitude d'équipe positive. 

Compétences techniques

  • Connaissances linguistiques : multilingue (FR / EN) ;
  • Excellentes connaissances informatiques en MS Office (Word, Excel, Outlook) et expérience SAP (unatout). 

DÉFIS

Un Agent de service à la clientèle est un collaborateur polyvalent enthousiaste qui sait aussi garder la tête froide dans des situations stressantes. Il ose prendre des responsabilités et développer des initiatives et fait correspondre les objectifs de l’entreprise avec les besoins du client et ce toujours avec le sourire. Dans un monde ou les organisations sont de plus en plus concurrentielles en termes d’expérience client, une excellente relation avec la clientèle est primordiale. La personne joue un rôle central dans ce cadre et lie les clients à l’entreprise.

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ENGLISH:

Soft skills

  • Dynamic and customer service oriented;
  • Ability to work with an international team;
  • Effective verbal and written communication skills;
  • Strong organization skills and ability to work well under pressure;
  • Ability to work within tight deadlines;
  • Detailed, accurate and result oriented with analytical thinking, planning and prioritization;
  • Strong problem identification and solving skills;
  • Exceptional work ethic and positive team attitude. 

Hard Skills

  • Language skills: Multilingual (FR / EN);
  • Proficient in using Microsoft Excel, Word and Outlook and SAP experience (an asset) 

CHALLENGES

A Customer Service Agent is a versatile and enthusiastic employee who also knows how to keep a cool head in stressful situations. He dares to take responsibility and develop initiatives and matches the objectives of the company with the needs of the customer and always with a smile. In a world where organizations are increasingly competitive in terms of customer experience, an excellent relationship with customers is paramount. The person plays a central role in this framework and connects customers to the company.

Compétences et habiletés

  • Formation : Collégiales - Techniques
  • Expérience : Autre
  • Profil : Administration