Mirabel (Laurentides)
CanRep inc.

CanRep inc.

CanRep Group 

CanRep Inc. focuses on distribution of Aircraft Interior parts, Castrol and Eastman Oils and Lubricants, Vantage Cleaning Solutions, Turo-K Engine Cleaning solutions, Alglas Monitor and Glass Cleaning and Anti-Static Wipes, Hinges, Engine Heat-Pressure Resilient seals, Airborne Surveillance Equipment, and the repairs of General Cabin Accessories and Waste water products.  Sole provider of MRO services to Air Canada for Toilets.

 

AvTec Aero Maintenance provides MRO services for Hydraulics, Brakes, Fuel, Lighting (interior and exterior), Pneumatics, Actuators, Landing Gear, Oil and Starting Systems.  It is the North American Approved repair facility for power generation and distribution systems from ASE of Italy for the AW139 helicopter as well as the M338 trainer.  It is an approved source for Bombardier and Agusta Westland Philadelphia.  Focusing on Helicopter and Aircraft components, AvTec provides services to such major operators as Jazz, Air Inuit, Air Creebec, Hydro Quebec, Sioux College, PHP Components, Avianor and L-3 MAS.  It is also the major component MRO facility for the Discovery Air Defence Services Alpha Jet as well as the Royal Thai Air Force.

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Description et responsabilités générales du poste

Tâches et responsabilités principales *

 

Le directeur de comptabilité et de l'administration, une position autonome, responsable au vice-président exécutif, exerce une vaste gamme de fonctions, y compris une partie ou la totalité des tâches suivantes:

 

Comptabilité et rapports comptabilités

 

·     Développer et maintenir des états financiers fiables et à jour des rapports appropriés pour les utilisateurs.

·     Préparer toutes informations de soutien pour la vérification annuelle et assurer la liaison avec les vérificateurs externes au besoin

·     Développer et maintenir la comptabilité financière pour la gestion de la trésorerie, les comptes payables et recevables, le contrôle du crédit et la petite caisse et réconcilier les comptes mensuellement

·     Les activités comptables des comptes payables et recevables et assurer la réception des comptes recevables selon les termes

·     Valider toutes transactions du système ERP de l'entreprise au système comptable

·     Analyser et préparer les résultats mensuels sur les écarts

·     Gérer le « cash-flow » et préparer les prévisions de trésorerie

 

 

Préparation et administration de la paye

 

·     Superviser toutes fonctions de paye afin d’assurer que les employés soient payés en temps opportun et précis

·     Gérer les régimes d'assurance, de retraite et d'avantages sociaux des employés

·     Traiter et soumettre à temps, les avantages et les transferts de fonds prévus par la loi

 

Préparation du budget

 

·     Établir des lignes directrices pour la préparation des prévisions budgétaires, et préparer le budget annuel en consultation

·     Produire chaque mois les rapports de budget versus actuel.

 

Administration de bureau

 

·     Gérer la fonction administrative de l'organisation, y compris la réception, la propriété / gestion des installations, la sécurité de l'environnement de travail, et la fourniture de mobilier et d'équipement nécessaire pour des opérations efficaces

·     Gérer l'administration de tous les baux, contrats, ententes de non-divulgation et engagements financiers

·     Surveiller toutes mesures législatives pertinentes à l'organisation (normes d'emploi, droits de la personne, etc.)

 

 

Conditions

 

Salaire selon l’expérience

Vacances : 3 semaines par année civile, régime d'avantages sociaux disponible après 3 mois de service continu.

 

Compétences et expériences

DEC en comptabilité - minimum

Minimum 5 années d’expériences en comptabilité

Bilingue; français et anglais (oral et écrit)

Connaissances MS Office (Word, Excel, Outlook)

Expérience avec Quickbooks, un atout

Expérience avec des devises étrangères requises.

 

 

 

Primary Duties and Responsibilities*

 

The Manager of Accounting & Administration, standalone position within the company, reporting to the Executive Vice President, performs a wide range of duties including some or all of the following:

 

Accounting and reporting

 

·     Maintain timely and accurate accounting statements and reports that are appropriate for the users.

·     Prepare all supporting information for the annual audit and liaise with the external auditors as necessary

·     Maintain accounting for cash management, accounts payable, accounts receivable, credit control, and petty cash and reconcile accounts monthly

·     Bookkeeping activities of Accounts Receivable, Accounts Payable and assurance that AR is received within terms

·     Validate all transactions from company ERP system to Financial System

·     Review monthly results

·     Manage the cash flow and prepare cash flow forecasts in accordance with policy

 

 

Payroll preparation and administration

 

·     Oversee payroll functions and entries to third party payroll provider in a timely and accurate manner

·     Manage the employee insurance, retirement and benefits plans

·     Process and submit statutory and benefits remittances on time

 

 

Budget

 

·     Assist Section Managers with the preparation of budgets for funding applications

·     Provide monthly report regarding actual to budget status.

 

 

Office administration

 

·     Manage the administrative function of the organization including reception, and provision of furnishings and equipment necessary for office operations

·     Manage the administration of all leases, contracts, Non-Disclosure Agreements and financial commitments

·     Monitor legislation relevant to the organization (employment standards, human rights, etc)

 

 

Conditions

 

Salary according to experience

Vacation:  3 weeks per calendar year, benefits plan available after 3 months continuous service.

 

Requirements

 

DEC in Accounting - Minimum

5 years minimum experience in accounting

Bilingual:  French and English – written/oral

Solid Knowledge of MS Office (Word, Excel, Outlook)

Experience with Quickbooks an asset

Experience with Foreign currency required.

 

Qualifications requises et exigences

Compétences et expériences

DEC en comptabilité - minimum

Minimum 5 années d’expériences en comptabilité

Bilingue; français et anglais (oral et écrit)

Connaissances MS Office (Word, Excel, Outlook)

Expérience avec Quickbooks, un atout

Expérience avec des devises étrangères requises.

 

Requirements

 

DEC in Accounting - Minimum

5 years minimum experience in accounting

Bilingual:  French and English – written/oral

Solid Knowledge of MS Office (Word, Excel, Outlook)

Experience with Quickbooks an asset

Experience with Foreign currency required.

Compétences et habiletés

  • Formation : Secondaires - Professionnelles
  • Expérience : 6 ans ou plus
  • Profil : Ouvrier spécialisé